“三岛由纪夫” 共找到 “40” 个相关影视

1970年至1991年的回忆第一季
已更新至22集

1991  

4

1970年至1991年的回忆第一季

  22 one-hour programs giving a truly balanced and entertaining perspective of the most exciting, topical and human interest events of 1970 to 1991. There's something for everybody! The politics, fashions, music, stars, personalities, conflicts and the disasters which touched all our lives.
  1. 1970
  Troops shoot students at Kent State. First 'Jumbo' lands at Heathrow. Edward Heath...

美徳のよろめき
已更新至2集

1993  

1

美徳のよろめき

  夫に美徳を尽くしてきた妻。以前、避暑地で出会った男と再会して恋心を抱いた時、妻の美徳はよろめいた。衣裳協力C'est La Vie(セラヴィ)、ミナ若月、L'EST ROSE、Be-Be。撮影協力軽井沢「万平ホテル(Mampei Hotel)」、塩沢湖レイクランド、イタリア料理店六本木「橋本屋敷」、Q.E.D.CLUB。協力三井物産、三菱商事。美術協力横浜クラシック家具「ダニエル」。ダンス指導大川 英輝(大川ダンススクール)

绫鼓
正片

1997  

8

绫鼓

  This time, the dramatic miniature of the author known in the world under the pseudonym Yukio Mishima (1925-70, owned by Hiraoka Kimitake) was realized as an independent, formally separate television spectacle. The title is not unknown to the public in Poland - "Adam's Drum" including two other one-act plays ("Wachlarz", "You're Beautiful") staged in 1965 at Tadeusz omnicki's W...

川端康成氏を囲んで
正片

1968  

4

川端康成氏を囲んで

  ノーベル賞受賞決定の翌日、特別番組として急遽(きょ)放送された。三島由紀夫と文芸評論家伊藤整が鎌倉の川端邸を訪れ、日本文学や川端氏の作品について語り合った。番組放送の翌年、伊藤整はがんで亡くなり、さらにその翌年、三島由紀夫が自衛隊市ヶ谷駐屯地で衝撃的な自決。そして川端康成も1972年(昭和47年)、葉山のマンションの仕事部屋で自ら命を絶った。三人の作家がそろった貴重な映像。

三岛

正片

1997  

4

三岛:最后的辩论
正片

2020  

3

三岛:最后的辩论

  伽嘎(GAGA)株式会社正式拿下丰岛圭介执导、东出昌大担任旁白的三岛由纪夫纪录片[三岛:最后的辩论](Mishima: The Last Debate,暂译)国际销售权。影片还原了三岛由纪夫离世一年前,也就是1969年与东京大学学生之间的辩论录像片段。这些片段近期才被发现,并且做了全新4K修复。影片将于3月20日日本上映。

三岛由纪夫奇闻

正片

1985  

8

三岛由纪夫奇闻

  This BBC produced documentary about Yukio Mishima highlights the many known major aspects of his life and personality. Mishima was a pen name he adopted en route to his chosen life as a writer. He eventually became recognized as one of Japan's most prolific post-World War II writers, producing stories, plays and novels. He became tortured by his bisexuality/homosexuality and sh...

萨德侯爵夫人

1992  

9

萨德侯爵夫人

  戏中,萨德本人从未露面,只存在于六名登场人物的对话中。人物的性格也很分明,西缅男爵夫人代表“美德”、而圣芳伯爵夫人代表“恶行”,门托纽夫人则代表了世俗。尽管两位代表善恶的人物更富有戏剧性,然而全剧的中心仍是主人公露涅和门托纽夫人的对立。
  以剧中人对萨德的态度为例:门托纽夫人认为声名狼藉、锒铛入狱的萨德根本就是家庭的耻辱,而萨德的妻子露涅则截然不同,她真诚地等待着被社会排斥的丈夫,并认为这才是表达真爱的惟一方式。但是,当革命风起云涌,社会价值观也随之改变。萨德出狱并被捧为新时代的旗手,门托纽夫人的态度来了个一百八十度大转弯,她成了萨德的捧哏,称萨德为法国的献身者。
  而露涅的态度却截然相反。丈夫重新被社会承认,意味着她那孤独的爱就此丧失了根基。不仅如此,她读了萨德在狱中写的小说,里面描写了一位坚持美德的女子的悲剧,露涅在作品中看到了自己的影子。她的孤独之...